dinsdag 17 januari - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu dinsdag 17 januari - Reisverslag uit Santiago de Chile, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu

dinsdag 17 januari

18 Januari 2017 | Chili, Santiago de Chile

Om ongeveer 7.30 landen op Buenos Aires. We moeten toch het vliegtuig uit. Dan maar koffie en wachten tot we het vliegtuig weer in mogen.
Even appen dat we ba bereikt hebben en op Facebook zien we dat A'dam stroomstoring heeft gehad. Brrrr, koud zal dat geweest zijn!

Om 11.15 staan we aan de pier in Santiago. Wat een prachtige vlucht met goed zicht op de Andes. Wat indrukwekkend!
De controle gaat niet heel snel, maar het voordeel hiervan is wel dat de koffers al op de band lagen. Ze zijn zelfs al bijna van de band af!

In de aankomsthal staat een meisje van het autoverhuurbedrijf met de naam van Renske in haar handen. We gaan naar een parkeerplaats waar op een bankje 'de deal' wordt gesloten. Alsof we iets heel illegaals aan het doen zijn. Het formaat auto valt iets kleiner uit dan verwacht. Koffer Hinke past net in de achterbak en koffer Renske past net op de achterbank. Waarom er Bruno Fritsch op de auto staat weten we niet, maar we hoeven dus niet zelf na te denken over een naam voor de auto.

We beginnen te rijden met 44927 op de teller. Het zou slechts 20 min. rijden zijn naar Casa de Todos, maar de combinatie van een Spaans sprekende TomTom, wegen in aanbouw, afritten afgesloten en het overschot aan eenrichtingsverkeer zorgt ervoor dat we om 14.00 aankomen ipv 13.00.
We hebben dorst (vergeten water te kopen) en gaan snel op zoek naar pinautomaat en supermarkt. Even snel een biertje (na flesje water) op terras aan de grote weg. Alles zit hier aan de grote weg lijkt het wel. Het voelt erg onrustig. Als je slecht tegen prikkels kan, zou ik vooralsnog deze stad niet aanbevelen.

Daarna eindelijk douchen en wijntje in de tuin. Het appartement ziet er prima uit en heeft een koelkast, dus die wijn die we gekocht hebben moet daar maar snel in!

Via TripAdvisor komen we een leuk tentje tegen waar we kunnen eten, Baco. Een wijnbar met goede recensies. We komen aan op slippers en korte mouwen en voelen ons ietwat underdressed. Zeker als we een bord zien met dresscode: Semi formal. Ehhhh wat wij dragen is verre van formal.

Omdat bijna niemand Engels spreekt, bestellen we in gebrekkig Spaans met een vleugje Frans van Renske ons eten. Verwachtingen zijn hoog, gezien de aanbevelingen op TripAdvisor. Het eten valt heel erg tegen. Hinke is bang dat ze volgende week nog last heeft van al die knoflook!

We gaan weer en doen nog een drankje in de tuin om tijd te rekken. Het is 21.30, eigenlijk nog te vroeg om te gaan slapen.....
Half uurtje later gaan we toch maar....