Woensdag 1 februari - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Chili2017 - WaarBenJij.nu Woensdag 1 februari - Reisverslag uit Mendoza, Argentinië van Chili2017 - WaarBenJij.nu

01 Februari 2017 | Argentinië, Mendoza

Woensdag 1 februari

Vandaag de stad in (ipv het park). We hebben gezien dat er een hop om hop off bus is, dus die gaan we nemen. Maar eerst weer een stukje lopen.

We moeten naar Plaza de Indepencia om een kaartje voor de bus te kopen. Eerst maar weer een stukje lopen. We komen een bushalte tegen, wat we positief vinden want in Santiago stonden de haltes niet eens aangegeven.

Bij aankomst blijkt dat ze pas om 10.00 beginnen. Dat is ons vaker gebeurd. Hoezo pas om 10.00!? Toch juist vroeg beginnen ivm warmte? Het is gelukkig niet zo warm als gisteren, dus wij lopen vast een stukje naar het financial district. We moeten toch pinnen.

Er staat letterlijk op elke hoek van de straat een bank en bij elke bank staat een rij van heb ik jou daar! Wat is er aan de hand hier? Het is de eerste van de maand, dus daar zal het mee te maken hebben. We gaan het Googlen zodra we weer WiFi hebben.

We nemen de toeristenbus van 11.00 uur. Omdat wij als een van de weinige toeristen hier geen Spaans spreken, moeten we een enorme koptelefoon op om op kanaal 2 naar de Engelse versie te luisteren. De Spaanse brult door de hele bus heen.... en bijna niemand heeft die koptelefoon op. volumeknopje op kanaal 2 iets omhoog maar :)

We gaan door het (oude) centrum van de stad. Heel anders dan waar wij zitten. Druk, overal borden aan de gevels (nog erger dan Rokin en Damrak) en minder schoon. Wel nog steeds veel bomen. Het blijft een groene stad. Door de bomen, is het helaas moeilijk foto's maken vanuit de bus (sorry).

De bus brengt ons ook naar het park waar we gisteren waren. Leuk, nu krijgen we wat meer informatie.
De bus rijdt tot onze verbazing ook Cerro de la Gloria op! Waar wij gisteren met bloed, zweet en tranen zijn opgelopen, wordt nu doodleuk met een bus gedaan. Pffff

We moeten nog wat wijn halen en stappen net voor onze begin halte uit. Rondje gedaan. Witte wijn in de supermarkt is hier moeilijk. Het is of onbetaalbaar of oud.
Ze drinken hier niet of rood. Dat fenomeen kwamen we ook al in Chili tegen.

Thuis lunchen (het is 14.15) na toch nog 8km lopen en we gaan weer richting zwembad. Het is nog rustig, maar met een uurtje verwachten we de kinderen weer. Het is hier zomervakantie.

We besluiten toch naar Valparaiso te gaan. De berichten rondom de branden zijn positief en vooral ten zuiden van Santiago te zijn.
We boeken onze accommodatie. De laatste voor deze reis :(

Vanuit Valparaiso rijden we dinsdag naar het vliegveld in Santiago

• 02 Februari 2017 - 07:01

Marianne:

Veel bij te lezen vanmorgen! Echt geweldigwat jullie meemaken. Goed reis vndg weer. Liefs m

• 02 Februari 2017 - 09:47

Anna:

Goedemorgen dames,
    Inderdaad heel veel te lezen vanmorgen: wat maken jullie een mooie reis!
    Vandaag gaan jullie naar een wijnleverancier? En dan door naar Valparaiso?
    Doe voorzichtig!
    Liefs,