Dinsdag 24 januari - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu Dinsdag 24 januari - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu

Dinsdag 24 januari

25 Januari 2017 | Chili, San Pedro de Atacama

Dinsdag 24 januari
Het regent nauwelijks in San Pedro de Atacama, maar ook vannacht plensde het nog goed door. De straten zijn hierdoor nog slechter geworden.

We gaan vandaag veel boodschappen doen in Calama en daarna ergens een tour proberen te boeken naar de zoutvlaktes en Laguna altiplano. Het zal heel erg lastig worden.
Online kunnen we wel boeken maar het afronden lukt niet met geen van de creditcards.

De rit naar Calama is weer zo mooi, Renske rijdt terug naar San Pedro zodat Hinke onderweg kan filmen enzo. Renske durft niet te filmen ofzo haha.

Na de boodschappen, even snel een cracker in eigen appartement en dan op jacht. We lopen eerst naar de tour die we ook online hadden geprobeerd. We vragen maar welke ze nog beschikbaar heeft voor morgen.....wat moeten we doen als er geen tour meer vrij is...

Tot onze verbazing is de tour die we willen nog vrij! Morgen dus naar Salar de Atacama in Los Flamencos National Reserve én de bergen in naar lagunes Miscanti en Miñiques op 4200m en dan na de lunch nog naar Toconao.

Dan hebben we nu dus behoorlijk wat tijd over :). Boekje lezen en dagboekje bijwerken dan maar bij het zwembad.

Vanavond weer pastaatje maken, morgen 'biefstuk' met sla.

We zitten heerlijk (en verantwoord) onder de parasol. Het schijnt dat naast Australië, ook Chili een gat in de ozonlaag heeft, althans volgens onze Noorse vriend.
Deze Noorse vriend uit Chanaral heeft ook al een berichtje gestuurd. Hij had gehoord dat het sneeuwde in San Pedro en hoe het verder was. Erg attent. Waarschijnlijk heeft het boven wel gesneeuwd, maar hier beneden dus regen. En verschillende apps zeggen dat er nog meer regen komt. Hoezo het regent hier bijna nooit!
En inderdaad tijdens het koken begint het enorm te onweren en regenen. Een uur later valt weer de stroom uit.
We weten dat het even kan duren dus nog even een spelletje voordat we gaan lezen en met de kippen op stok gaan.

Wonder boven wonder gaat de stroom er weer snel op, we gaan nog steeds vroeg slapen. We worden rond 8.30-9.00 opgehaald.

We gaan heel hoog, dus er wordt ons aangeraden om 3 lagen kleren aan te doen/mee te nemen. Zal je net zien dat we de was hebben weggebracht....... hmmmm