Zaterdag 28 januari - Reisverslag uit Copiapó, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu Zaterdag 28 januari - Reisverslag uit Copiapó, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu

Zaterdag 28 januari

01 Februari 2017 | Chili, Copiapó

Zaterdag 28 januari
Ontbijt staat keurig voor ons klaar. Het 'ontbijtjournaal' is op tv en natuurlijk worden de bosbranden in het midden van chili uitgebreid besproken. De Chilenen die we hebben gesproken zijn niet te spreken over hoe hun overheid hiermee omgaat. Er wordt te weinig gedaan.

Om 8.30 zitten we in de auto. Eerste tankstation ligt niet aan onze weg en laten we dus gaan. Jammer van de koffie.
Volgende mogelijkheid is 150km rijden. We hebben nog 3 streepjes, dus als we niet al te veel door de bergen hoeven, moeten we het halen.

Perfect uitgekiend, lampje begint te knipperen als we aan de pomp staan in Vallenar.
De sanitaire stop is hier blijkbaar populair, 2 volledige families staan te douchen en toilet te maken. Tja, het is zaterdag en wie weet hebben ze thuis geen douche.

Conchita leidt ons naar een compleet ander adres als we aankomen in Ovalle. We eindigen ergens boven op een berg en we zitten duidelijk verkeerd.

Telefoon met internet moet helaas uitkomst bieden. We rijden de stad uit en komen via een onverharde weg uiteindelijk bij ons hotel uit. Ziet er top uit!
Er is een is een of ander congres gaande en waarvan wij denken een verjaardag.

Het is toch weer mooi weer en we mogen een ijskoud biertje!

Er is niet alleen een zwembad, maar ook een kleine boerderij hier. Hele kolonies met konijnen, wat gekke vogels en één lama. Te gek. We zijn er inmiddels achter wat verschil is tussen lama, alpaca en vicuña. Lama is goed om te eten, alpaca wordt ook gehouden als huisdier en vicuña leeft op grote hoogte.

Na de lang gewenste plons in het zwembad, een douche en eten, blijven we zitten op terras.

De jongen die in de belangstelling stond de hele avond (wij dachten dus verjaardag) komt bij ons zitten en is blij dat hij Engels kan oefenen. Het is ons niet duidelijk wat hij nou te vieren had. Maar we hebben leuk gesprek met hem en hij heeft onze eerste pisco sour voor ons gehaald :)

We vragen naar de bosbranden en hij zegt dat Valparaiso veilig is. Onze Noorse vriend, Asle, zit in Santiago en zegt dat het ok is daar. Warm en af en toe last van rook. Afhankelijk van de wind. Afwachten dus en nieuws in de gaten houden