Donderdag 26 januari - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu Donderdag 26 januari - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu

Donderdag 26 januari

29 Januari 2017 | Chili, San Pedro de Atacama

Donderdag 26 januari
De weg terug naar beneden zetten we vandaag in. Eerste stop Antofogasta. Een kleine 4u rijden, dat valt dus wel mee. We hebben helemaal niets met deze stad en hadden m graag overgeslagen. Helaas is er niets in de buurt, waardoor het een noodzakelijk kwaad is.

We rijden om 9.00u weg. Ff boodschappen en tanken in Calama en dan de woestijn in.... het is een mooie rit, maar ook vermoeiend. We doen ieder de helft.

Ons hotel ligt aan het strand. Dat is al beter dan de vorige keer hier!
Als we op de kamer komen, valt het op dat er geen kitchenette in zit. Wel kan je in de lounge een maaltijd (die je bij hun koopt) in een oven of magnetron schuiven. Hmmm wat gaan we doen: proberen te koken met die oven/magnetron, uiteten of andere kamer vragen? We weten dat er kamers met kitchenette zijn, maar wij hebben de verkeerde kamer geboekt.

Er is nog zo'n kamer vrij, maar dan moeten we bijna €40 bijbetalen. Hmmm dat is best veel.
Dan maar op zoek naar een restaurant in deze vreselijke stad. Ons hotel zit buiten het centrum (expres gedaan), dus niets in de buurt. We drinken ons welkomstdrankje en zoeken naar restaurants.
We zullen met de taxi moeten. Hmmmm taxi, eten, flesje wijn bij eten, taxi en dan ook nog het eten weggooien wat we hadden bedacht voor vanavond! We gaan toch voor de upgrade.

De avondploeg zit inmiddels bij de receptie, dus we kunnen het verhaal opnieuw doen. Maar in plaats dat we €40 moeten bijbetalen, zijn we bijna €15 goedkoper uit! Fijn zo'n frisse receptie ;)

Zo... rust. Wijntje op ons balkon aan het strand en koken :)