Maandag 23 januari - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu Maandag 23 januari - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu

Maandag 23 januari

23 Januari 2017 | Chili, San Pedro de Atacama

Maandag 23 januari
Erg onrustig geslapen met die drukke weg naast ons. Omdat we de afgelopen 2 nachten geen ramen hadden, laten we, nu we ze wel hebben, ook open staan.
We hebben geen ontbijt, dus we gaan direct op pad. Tanken, koffie en een tussensdoorreep die we als nood hebben.
We rijden naar Calama om daar boodschappen te doen. In San Pedro kunnen we weer koken en we zitten er 3 nachten :). Wat een luxe. Weersvoorspelling ziet er alleen niet al te best uit. Ja, als we weggaan.

We rijden weer de woestijn in en komen nu ook gek gekunstelde heuvels tegen. Verder is het ook een vies industriegebied. Het landschap is mooi, maar overal ligt troep en schieten luchtvervuilers uit de grond.
Als we 1,5u onderweg zijn, worden we opeens van de weg gehaald door de politie. Ze zijn auto's aan het scannen en blijkbaar moeten wij er af. Waarom is ons nog steeds niet duidelijk.
We rijden verder de woestijn en de bewolking in en in de verte lijkt het of we de regen al zien. :|

Vanaf de 5 slaan we af naar de 25. Het landschap wordt vlak met de (gekunstelde) bergen links en de echte bergen rechts en recht voor ons.

We rijden naar Calama, maar eenmaal daar aangekomen gaan we te snel richting San Pedro de Atacama en missen een supermarkt. Hopelijk is er in ons dorp iets te krijgen.
Het uurtje naar Atacama is prachtig, met name het laatste stuk. Het biedt een ander landschap dan we de afgelopen dagen gezien hebben! Grote oranje rotsen en bergen.

Het regent en de wegen in het dorpje zijn deels onverhard. Modderpoel dus. We lopen in de regen wat rond, geen supermarkt.
Even een broodje eten en een plan maken. We constateren dat eten hier heel erg duur is. Tja, het zijn ook alleen maar toeristen hier. Conclusie: we rijden morgenochtend naar Calama voor boodschappen, veel boodschappen. Middagprogramma moeten we nog bedenken.
Woensdag hopen we excursie naar de zoutvlaktes te doen en Laguna. Het is nog al druk......

We komen terug in ons appartement. Grrr stroom uitgevallen! Nu wordt de wijn warm! Het is 15.30 en we vinden dat we dan wijn moeten drinken nu die nog koud is :)

Tijdens de stroomstoring raken we in gesprek met een psycholoog uit Canada. We drinken gezellig een wijntje met hem en eten wat in het dorp.

Als we terugkomen is er weer stroom en weten we dat excursies voor de komende 4 dgn vol zitten.....

• 24 Januari 2017 - 23:17

Marianne:

Prachtige foto's weer en leuk verhaal! Kunnen jullie wel mee op excursie of was t echt allemaal vol?

• 24 Januari 2017 - 23:34

Marianne:

Jullie gaan 100 km rijden voor boodschappen

• 25 Januari 2017 - 10:29

Anna:

Wat fijn dat jullie nog mee kunnen op excursie.
    Ben weer benieuwd naar het reisverslag.