Vrijdag 20 januari - Reisverslag uit La Serena, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu Vrijdag 20 januari - Reisverslag uit La Serena, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu

Vrijdag 20 januari

21 Januari 2017 | Chili, La Serena

Vrijdag 20 januari
Wakker worden met uitzicht op de Pacific. We hadden het slechter kunnen treffen!
Gaston is al weer druk bezig met het ontbijt voor ons te maken. Alles is weer tot in de puntjes verzorgd. Hij is duidelijk teleurgesteld als we zijn scrammbled eggs vriendelijk afslaan. Kopje koffie op terras en we gaan rijden.
La Serena is de eindhalte vandaag, met een compleet andere accommodatie. We slapen in Blue Blanc hotel. Het lijkt een 'luxe' hostel, waar we de badkamer met de andere gasten delen. We zijn benieuwd.... :)

Het landschap is bergachtig afgewisseld met enorme uitgestrekte droge vlaktes, het regent hier duidelijk nauwelijks.
De dorpjes die we onderweg al tegen komen, stellen niets voor. Ergens onderweg bij een Hacienda eten we Empanada queso. In Nederland zouden we het een kaassoufle noemen. We zijn niet erg onder de indruk, maar we hebben de locale specialiteit in ieder geval geproefd.
Rond half 4 zijn we La Serena en inderdaad. Ons onderkomen geven we minder sterren dan die van gisteren. De beoordeling op booking.com was 9,2! We gaan er maar vanuit dat de reviews geschreven zijn door echte backpackers ;)

Dan is er nog de auto... ze hebben geen parkeerplaats voor ons en het is niet duidelijk waar we de auto neer moeten zetten.
De eigenaresse van het 'hotel' geeft een ingewikkelde constructie waarbij we na 18.00 bij het ministerie kunnen staan (waar een bord staat, dat er geen non-authorized auto's mogen staan) vanaf 21.30 mogen we aan de overkant vd straat staan.
We vragen het een jongen die ook hier werkt en die geeft een straat aan waar we gratis mogen staan.
Ok, doen we dat. Het is er erg druk met auto's dus het zal wel goed zijn. Een tandeloze Chileen met een rood/oranje hesje aan komt naar ons toe. In ons beste Spaans vragen we of we hier mogen staan en we begrijpen dat het goed is.

We hebben dorst, dus we gaan een rondje lopen. Rondje Plaza de Armas. Er is een of ander festival met allerlei kraampjes.
Biertje bij 'sushi' bar gedaan en op zoek naar leuk eettentje. La Serena ligt aan de kust, maar we zitten erg ver van de zee af. We lopen weer terug het centrumpje in en zoeken daar naar iets gezelligs. Het wordt een Italiaan. We drinken eerst een biertje om te kijken of het wat is.
Na het biertje gaan we even naar huis om lange mouwen aan te doen. Het is hier s avonds nog maar 20graden, brrrr.
We bedenken ook dat de Conchita (zo noemen we TomTom) nog in de auto ligt. Hinke gaat deze halen. Weer komt er een Chileen met hesje tevoorschijn en begint het Spaans te ratelen. Na meerdere malen No hablo Espanol geroepen te hebben, maakt hij duidelijk dat de kans groot is, dat de auto wordt open gebroken of een ruit wordt ingeslagen.
We twijfelen....wat te doen. We laten m toch staan, want hij kan net zo goed in een andere straat open gebroken worden... toch?

Na een lasagne bij de Italiaan gaan we toch nog even bij de auto kijken. Meerdere zwerfhonden komen te voorschijn en we voelen ons niet helemaal op het gemak. Eenmaal bij de auto, zien we dat Lento de enige nog is! Hmmmm, dan toch maar wegrijden en in onze straat zetten.

Als Lento veilig is, kijken we nog even op internet voor ons einddoel voordat we weer richting het zuiden gaan rijden: Arica en dan met name Lauca National Park. Het is nog een aardig stuk naar boven en elke site waarschuwt voor hoogteziekte. Maar de vraag is ook of we het überhaupt wel gaan halen qua tijd.....

We gaan vroeg slapen, want we willen morgen om 8.00 uur aan het ontbijt zitten (eerder kan niet). We hebben een redelijk lange rit naar Chanaral voor de boeg.

• 21 Januari 2017 - 21:58

Anna:

Hoop dat jullie vandaag een goede reis hebben gehad. Jullie hebben het dus erg naar de zin.Kon lento vandaag de berg op komen?
    Leuk onderkomen voor de nacht gevonden? Het is hier nog steeds winters.
    Ik geniet van jullie verhalen.

• 22 Januari 2017 - 00:08

Marianne:

Weer super verslagen en foto's! Jullie hebben bijna elke dag WiFi? Succes morgen met de lange tocht