Donderdag 19 januari - Reisverslag uit Concón, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu Donderdag 19 januari - Reisverslag uit Concón, Chili van Chili2017 - WaarBenJij.nu

Donderdag 19 januari

21 Januari 2017 | Chili, Concón

Donderdag 19 januari
We starten rustig op. We moeten om 12.30 bij de Chileense leverancier van Hinke zijn.
We krijgen een appje van Gaston van ons volgende onderkomen met de vraag hoe laat we komen. Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt.... Omdat we de laatste kamer hadden, bevestigen we onze komst en een verwachte aankomsttijd van 16.00 uur.

Omdat we niet altijd op 1 lijn zitten met onze navigatie en dus elke keer verkeerd/om rijden, gaan we wel op tijd weg naar Santa Rita.
En ja hoor, door een domme actie van ons zelf rijden we enorm om. Omdat de navigatie het adres niet kan vinden, hebben we de stad ingevoerd die daar in de buurt is en vanaf daar zien we wel. Dat zijn we echter bij aankomst in Buin even vergeten. Dom.

Het valt ons wel op dat zodra we de stad uit zijn, de rijstijl van de Chilenen ook verandert. Wat een agressieve rijstijl in de stad, en ook asociaal. Niemand laat elkaar er tussen.

Uiteindelijk bereiken we Vina Santa Rita, de oudste winery van Chili (claimen ze).
We krijgen een zeer uitgebreide prive rondleiding van Juan Pablo. Hij vertelt erg leuk en is zeer enthousiast over zijn werk en zijn 'kantoor'. En terecht, wat is het mooi daar! Met paard en wagen gaan we door de wijngaarden, JP leidt ons verder naar de crushers, door de vele kelders en langs de enorme roestvrijstalen tanks. Men heeft veel last van aardbevingen hier. Zelfs een RVS tank heeft een flinke deuk opgelopen! We krijgen tips wat te doen bij een aardbeving ( naar boven kijken ipv direct wegrennen) en vervolgen de tour.
In een van de kelders krijgen we een proeverij van een aantal paradepaardjes met kazen die goed bij de wijn gaan. Bij Renske gaan de kazen er goed in en zelfs Hinke eet mee maar laat wel de geitenkaas staan. Die mag Renske hebben.
We mogen de glazen houden (niet onhandig voor onderweg).
Tijdens de tour laten ze ook zien dat er brand woedt aan de andere kant van de berg. De rook komt steeds dichterbij en als we buiten komen lijkt de lucht wel geel! Blushelikopters vliegen laag over.
We kopen nog 2 flesjes wijn en gaan rijden. Via de Valle de Casablanca gaan we richting Con-Con. Onderweg wordt het zicht steeds slechter. Het lijkt wel alsof we richting het vuur rijden.
Onze Hyundai Eno met 1.2 heeft het moeilijk in de bergen. We komen nauwelijks omhoog als het een beetje steil wordt... hmmmm.... en dit zijn nog geen echte bergen, meer heuvels.

Na weer een paar keer verkeerd te zijn gereden, komen we aan bij B&B Santa Laura in Con-Con.
Wat een geweldige locatie! Gaston wacht ons al op en gaat ons voor naar onze kamer. Een kamer aan het terras met uitzicht over de zee en op de baai van het stadje. Wow!

We wisten dat er een BBQ aanwezig zou zijn en willen dus zelf koken. Gaston wijst ons de weg en is erg verbaasd als we gaan lopen ipv de auto pakken. Tja, na die kilometers van gisteren, hebben we vandaag behoorlijk wat in te halen.
We begrijpen de verbazing van Gaston, het gaat steil omhoog! We zetten door en lopen 20min naar supermarkt, Santa Isabella.
We halen gamba's, wat groenten en als we thuis komen, zien we dat Gaston de tafel al voor ons gedekt heeft! Wat schattig weer.

Het eten smaakt ons prima en we genieten van het uitzicht! We plannen de volgende 2 stops (La Serena en daarna Chanaral) en gaan slapen.

Omdat we het nog niet eens waren met de naam van de auto die op de bumper staat,Bruno Fritsch, besluiten we de auto Lento te noemen. Spaans voor langzaam ;)